Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
2. kolo u en primeur
Je na rozhodnutí každého château, kolik vína dá v rámci kampaně en primeur na trh. Za standardních okolností je to u běžně obchodovaných vín 90-95% produkce.
Château ale samozřejmě může hrát taktickou hru podobnou té, jakou hrají 1er Grand Cru Classé – dát na trh jen určité množství vína a zbytek nabídnout již za cenu vyšší. Taková cena je označována jako cena 2. kola („2. tranche“). Toto označení se používá i tehdy, jestliže se situace opakuje a další množství vína jde na trh za novou, ještě vyšší cenu.
Jde skutečně o taktické manévrování – château ve skutečnosti nic nebrání, aby nasadilo vysokou cenu hned v prvním kole. Na druhou stranu nikdo neví, jak bude trh reagovat. Je-li cena příliš vysoká, může se zájem négociantů „přelít“ k alternativnímu vínu s lepší cenou.
Výskyt 2. kola je pochopitelně četnější v letech s převisem poptávky nad nabídkou.
Z pohledu dovozce (vůči négociantům) a konečného zákazníka (vůči dovozcům) se tak situace může diverzifikovat – někteří obchodníci mohou mít ještě zásobu určitého vína za výchozí cenu, zatímco jiní již doplňovali zásoby z „2. tranche“.