Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Kde nakupovat
Díky internetu se dostupnost nákupu en primeur nesmírně rozšířila – také to je jeden z důvodů současného celosvětového rozmachu tohoto způsobu prodeje.
Principiální volbou pro konečného zákazníka v ČR je rozhodnutí, zda nakupovat u nás nebo v zahraničí. Oboje má svoje výhody i nevýhody. Největší předností nákupu v zahraničí je odklad platby DPH – na rozdíl od nás se platí až při „ostré“ faktuře, tedy těsně před dodáním zboží. Základním handicapem je na druhé straně bariéra v podobě cizího jazyka a neznámého zákonného prostředí. Znám několik případů, kdy si tuzemští zákazníci objednali víno ve Francii a nakonec si museli k vymáhání svých pohledávek najmout v zahraničí právníky (pro úplnost a objektivitu – všechny ty případy nakonec dopadly dobře). K nevýhodám patří i z dnešního pohledu poněkud bizarní okolnost, že některé firmy stále nejsou schopny dodávat víno do České republiky – a to navzdory deklarovanému „worldwide delivery“. Tam, kde doprava funguje, je samozřejmě dražší než při přímém dovozu do ČR.
Solidností, obrovskou zkušeností a profesionalitou vynikají anglické firmy. Totéž lze říci o firmách švýcarských, ty však pracují především s tradičním okruhem svých stálých zákazníků. Francouzské firmy disponují velmi širokou nabídkou a často i atraktivními cenami, jsou však méně spolehlivé. Dobré a zkušené firmy lze nalézt i v Německu, Belgii, Holandsku, Dánsku a samozřejmě i v dalších zemích.
U nás se obchodu en primeur věnuje více jak deset společností, jakkoli je to pro některé z nich činnost jen doplňková. Pochopitelnou výhodou oproti zahraničí je pro zákazníky možnost bezproblémového osobního kontaktu a řešení případných problémů. Výhodou tradičních, zkušených firem je přitom široké spektrum nabídky, rozsáhlé alokace a znalost věci, výhodou malých či začínajících firem může být snaha o co nejnižší cenu a někdy paradoxně i volná nabídka určitého vína, které je u velkých firem už dopředu beznadějně vyprodáno.
Na stránkách víno.cz můžete nalézt nabídku firmy Dominec & spol.