Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Nákup u podvodných firem
Ještě před deseti lety by toto téma téměř iluzorní. Ale dynamický rozvoj internetu a stále stoupající atraktivita en primeuru coby investičního nástroje přivodila v tomto směru naprostou změnu. Pro podvodníka představuje totiž en primeur hotový sen – stačí na internet zavěsit nabídku s lákavými cenami, „skasírovat“ peníze a s bohatým časovým náskokem zmizet.
Není to naštěstí tuzemské téma, ale v zahraničí se tyto případy v posledních letech objevují stále častěji.
Obrana proti tomu je však poměrně jednoduchá a platná stejně tak, jako v jiných oborech – nevěřit „úžasně výhodným“ nabídkám a obecně nakupovat u firem, které mají nějakou historii, ať už v tuzemsku, nebo v zahraničí. Jestliže aktuální cena Ch. Pétrus je třeba 2000,- EUR, pak ten, kdo si totéž víno objedná u zcela neznámé firmy za 1000,- EUR, může právem vedle podvodníka proklínat i vlastní hloupost.