Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Potíže négocianta
Jak velké je riziko, že by závazky vyplývající z uzavřených objednávek en primeurových obchodů nedodržel bordeauxský négociant?
Na rozdíl od potíží chateau jde o záležitost, která má už „hmatatelnější“ a srozumitelnější povahu. V uplynulých letech se podobných případů odehrálo několik a jednalo se jak o firmy malé, tak objemem významnější.
Všechny mě známé případy ale skončily happy-endem. Problémové společnosti byly buď kapitálově posíleny, nebo koupeny jinou firmou. Négocianti se totiž obvykle do potíží nedostávají kvůli špatnému hospodaření, ale proto, že nejsou schopni finančně ustát realizované nákupy – objednávají víno v obrovských objemech ve chvíli vyhlášení cen, aniž by samozřejmě věděli, kolik budou schopni během kampaně prodat. I v případě potíží tak ale disponují značným majetkem v podobě zásob a jsou atraktivním soustem pro případné investory.
Riziko potíží négocianta je tedy z hlediska konečného zákazníka velmi malé. Toho navíc v principu vůbec nemusí zajímat, jaké jsou problémy négocianta, jehož nakonec ani nezná – je v kontaktu s dovozcem, který před ním toto riziko „filtruje“. Současně se tím ale samozřejmě zvyšuje právě riziko případných problémů dovozce.