Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Prodej vína a lihovin v cestovním ruchu stoupl
Podle poslední zprávy ISWR přesáhl prodej vína a lihovin v tzv. „travel retail“ (tedy především na letištích) v roce 2010 výši 25 miliónů kartónů a dosáhl tak nejvyšší úrovně od roku 1999, kdy byly zrušeny bezcelní výhody při cestách mezi státy EU.
Prodej vín stoupl o 3,7%, prodej lihovin o 13,5%, a to především díky americké whiskey a francouzskému koňaku.
Největších 20 firem nyní kontroluje 71,5% obratu celého odvětví. Na prvním místě je skupina Diaego (mj. Johnny Walker, Bailey´s, Smirnoff, pivo Guiness, z vín např. Blossom Hill, Justerini and Brooks či Moet Chandon, kde Diageo vlastní 34% akcií), na druhém místě Pernod Ricard (mj. Beefeater, Havana Club, Absolut, Jameson, též Becherovka, z vín např. Jacob´s Creek, Campo Viejo,Mumm, Perrier-Jouet). Tyto dvě firmy ovládají 35% obratu celého odvětví.
Evropa zaznamenala nárůst prodejů o 5,9 %, Asie, Amerika, Afrika i Střední východ prakticky dvojnásobný.