Prodej vína a lihovin v cestovním ruchu stoupl

Podle poslední zprávy ISWR přesáhl prodej vína a lihovin v tzv. „travel retail“ (tedy především na letištích) v roce 2010 výši 25 miliónů kartónů a dosáhl tak nejvyšší úrovně od roku 1999, kdy byly zrušeny bezcelní výhody při cestách mezi státy EU.

Prodej vín stoupl  o 3,7%, prodej lihovin o 13,5%, a to především díky americké whiskey a francouzskému koňaku.

Největších 20 firem nyní kontroluje 71,5% obratu celého odvětví. Na prvním místě je skupina Diaego (mj. Johnny Walker, Bailey´s, Smirnoff, pivo Guiness, z vín např. Blossom Hill, Justerini and Brooks či Moet Chandon, kde Diageo vlastní 34% akcií), na druhém místě Pernod Ricard (mj. Beefeater, Havana Club, Absolut, Jameson, též Becherovka, z vín např. Jacob´s Creek, Campo Viejo,Mumm, Perrier-Jouet). Tyto dvě firmy ovládají 35% obratu celého odvětví.  

Evropa zaznamenala nárůst prodejů o 5,9 %, Asie, Amerika, Afrika i Střední východ prakticky dvojnásobný.

  
Print Friendly and PDF