Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Sladká červená vína - americký boom
Noční můra každého vinařského kritika - červené víno spojené s vysokou hladinou cukru. Ale právě tento typ vína zahlcuje regály obchodů v USA a stává se novým trendem.
Prodej sladkého červeného vína na americkém trhu prudce stoupá. Podle průzkumu trhu společnosti ACNielsen založeném na prodejích v potravinových prodejnách bylo v loňském roce prodáno 350.000 kartonů sladkých červených vín – nárůst o 202%.
Většina těchto populárních vín obsahuje kolem čtyř až šesti gramů zbytkového cukru na litr, ke kterému je další cukr následně přidáván. Etiketa však nemusí uvádět, jak byla vína doslazována, ať už třtinovým cukrem, vysoce fruktózovým kukuřičným sirupem či koncentrátem hroznové šťávy. Obvykle mají sladká vína jako například Moscato nižší podíl alkoholu, červená sladká vína nového stylu si však mohou udržet vysokou úroveň alkoholu.
Pozitivum z pohledu obchodníků s vínem spočívá v tom, že výroba těchto vín není příliš náročná na hrozny, což je zvláště důležité vzhledem ke kritickému stavu zásob kalifornských hroznů.
Podle marketingového konzultanta v Kalifornii Steva Burnse, spoluzakladatele marketingové společnosti O'Donnell Lane, mají mladší konzumenti vína rádi změny a vinařství se snaží vyrábět stále nové produkty. „Nabídka produktů v odvětví vína nebyla nikdy pestřejší. A to nikdy nemůže být špatné pro milovníky vína," dodal Burns.
Zdroj: www.wine-business-international.com