Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Velká Británie: Móda jménem Pinot Grigio
Poprvé po několika desetiletích se dostala na první místo u britských konzumentů italská vína. Předstihla tím jak americkou, tak francouzskou konkurenci. Důvod? Spotřebitelé se zamilovali do levného Pinot Grigio.
Toto lehké bílé víno z Itálie se stalo standardním domácím vínem v mnoha kuchyních napříč celou zemí. Jeho prodej trvale roste, zatímco např. u Prosecca, italského šumivéhpo vína, došlo k poklesu poptávky.
I tak ale podle firmy Nielsen, zabývající se průzkumem trhu, vzrostl prodej italského vína v supermarketech a hostincích za posledních dvanáct měsíců celkem o 12%, tedy na 755 milionů liber. To znamená, že Britové koupili více italského vína než kterákoli jiná země s výjimkou Austrálie, která zůstává v prodeji vín z Itálie jasným favoritem.
Prodej amerických vín ve Velké Británii stagnoval na úrovni 754 milionů liber a prodej francouzských vín sice o 4% vzrostl vzrostl, nicméně s objemem 745 milionů liber zůstal za USA. Pro Francii, která u britských „pijáků“ dominovala po celá staletí, je to po období trvalého poklesu alespoň částečně pozitivní zpráva.
Pinot Grigio je nyní třetí nejpopulárnější odrůdou po Chardonnay a Sauvignon Blanc, vše ale nasvědčuje tomu, že v teplých letních měsících se díky své lehkosti a svěžesti tato odrůda může dostat až na samotný vrchol.